- ❶Головна
- ❷Усі типи запчастин
- ❸Стартер
- ❸Втягуюче реле стартера
Втягуюче реле стартера






Оригінальна запчастина






















Реле втягуючого стартера - це електромагніт, який виконує дві функції в системі запалювання. Перший - підвести шестерню Starter Bendix до зубчастого вінця маховика. Другий – повернення у вихідне положення після запуску двигуна. Несправність втягувального реле може призвести до того, що двигун не запуститься. Причин несправності реле багато. У цій статті описано симптоми та причини несправності, а також методи діагностики та ремонту.
Симптоми та причини несправності реле
Зовнішні ознаки несправності реле втягування стартера включають наступні аспекти:
Поворот ключа в замку запалювання не запускає двигун, або він запускається лише після кількох спроб.
Після запуску двигуна стартер продовжує обертатися з високою швидкістю. Це можна визначити на слух по сильному дзижчанню механізму. Несправне реле - одна з причин, чому автомобіль не заводиться. І можливих причин його поломки кілька:
Вихід з ладу (перегорання) контактних пластин реле (в народі їх називають «п'ятами»), зменшення площі їх контакту, «залипання». Обрив (перегорання) обмоток натягу та/або утримання; деформація або ослаблення поворотної пружини;
Коротке замикання в задіяних або утриманих обмотках.
Як перевірити реле втягування стартера мультиметром?
При виявленні хоча б одного з перерахованих симптомів наступним етапом усунення несправності буде детальна діагностика як перевірити реле втягування.
Існує кілька способів перевірки втягувального реле, розберемо їх по порядку. Визначити роботу реле дуже просто. Під час запуску ви почуєте звук клацання, створений рухомим ядром. Цей факт свідчить про корисність пристрою. Якщо клацання немає, це означає, що реле втягування стартера не працює. Якщо втягувач клацає, але стартер не обертається, це може бути пов’язано з заїданням контактів реле.
Якщо реле смикають, але при цьому чути якийсь деренчання, це свідчить про несправність однієї або обох обмоток реле. В цьому випадку перевірити втягування реле стартера можна омметром, вимірявши опір обмотки. Треба витягнути сердечник і пружину з корпусу. Потім перевірте опір між обмотками і «масою» попарно. Це значення має бути в межах від 1 до 3 Ом. Потім вставте сердечник без пружини, замкніть силові контакти і виміряйте опір між ними. Це значення має бути від 3 до 5 Ом (значення залежить від конкретного реле). Якщо виміряне значення нижче зазначеного числа, то можна говорити про коротке замикання і поломку обмотки.
Ремонт стартера
У багатьох сучасних машинах втягуюче реле виконано незнімним. На це є дві причини. По-перше, як механічний захист від зовнішніх факторів підвищує надійність механізму і його довговічність. По-друге, автовиробники хочуть заробляти більше грошей на продажу таких деталей. Якщо у вашому автомобілі є таке реле, то найкраще в цьому випадку його замінити, запам’ятайте марку реле та його технічні параметри. Щоб купити втягуюче реле стартера надійної якості краще знайди перевіреного постачальника. Втягуюче реле стартера ціна якого може залежати від його якості та виробника - це дуже важлива запчастина вашого авто.
Однак деякі автовласники самостійно займаються ремонтом. Але при цьому слід знати, як розібрати висувне реле стартера. Якщо реле розібрано, його можна відремонтувати. Якщо не розібрати, то можна відремонтувати, але сума невелика. Покращує і очищає контакт, особливо при опіку «п'ят». В принципі, такі реле не ремонтуються, якщо одна з обмоток перегоріла або «замкнула».